Fair isle Herfst deken

Ik houd van de herfst, van de kleuren, geuren én van de behaaglijke dekentjes binnen op de bank! Ik heb twee herfstige patroonelementen ontworpen met StitchFiddle : ‘Herfstblad‘ en ‘Pompoen‘. Je kunt deze elementen inbreien over 20 steken × 20 toeren.

Fair isle patroon elementen ‘Herfstblad’ en ‘Pompoen’ voor herfst deken. Ontwerp: José Wouters | JOC Creaties

Ik brei van restjes garen deze patroontjes in blokjes van 20 steken x 22 toeren (dat is onder en boven het telpatroon 1 toer extra) met verschillende kleurstellingen. Als ik er genoeg heb, dan maas ik de vierkantjes aan elkaar tot een fijn dekentje.

Zin om mee te breien?

Het patroon element ‘Eikeltje‘ deel ik hieronder gratis.

Gratis patroon element ‘Eikeltje’ (klein en groot). Ontwerp: José Wouters | JOC Creaties
Gratis patroon element ‘Eikeltje’ (klein). Ontwerp: José Wouters | JOC Creaties
Gratis patroon element ‘Eikeltje’ (groot). Ontwerp: José Wouters | JOC Creaties

De andere 2 patroon elementen ‘Herfstblad ‘ en ‘Pompoen‘ heb ik tegen een kleine vergoeding beschikbaar als PDF bestand, of als kleurenprint (op één A4tje). Je kunt mij mailen via info@jocreaties.nl voor meer info.

Meer patronen staan in dit blogbericht: Patroonelementen fair isle

Patroon element ‘Herfstblad’. Ontwerp: José Wouters |JOC Creaties
Patroon element ‘Pompoen’. Ontwerp: José Wouters | JOC Creaties

Ik weet nog niet hoe groot ik het dekentje maak, maar voorlopig heb ik nog genoeg kleurencombinaties te gaan. De voortgang van mijn dekentje is te volgen op deze blog of via mijn Facebook pagina.

Voortgang Herfst dekentje (update van 27 september) met patroonelementen ‘Pompoen’, ‘Herfstblad’ en Eikeltje’. Ontwerp: José Wouters | JOC Creaties
Update Herfst dekentje 16 oktober: nog een nieuw patroonelementje erbij, de Eekhoorn! Ontwerp: José Wouters | JOC Creaties
Update Herfst dekentje 23 oktober: vierkantjes mazen en haken tot één geheel. Ontwerp: José Wouters | JOC Creaties
Update Herfst dekentje 26 oktober: het grote blok met 2 eekhoorns (gespiegeld) komt goed uit, nu een ontwerp getekend voor nog een groot blok, met paddestoelen! Ontwerp: José Wouters | JOC Creaties

Hartelijke groet,

José Wouters | JOC Creaties

Patroon element ‘Herfstblad’ voor herfst deken. Ontwerp: José Wouters | JOC Creaties

Gepubliceerd door JOC Creaties | Hollandse Haaksels

Hollandse Haaksels is een website van JOC Creaties. Op deze website deel ik mijn zelf ontworpen haakpatronen en eigen creaties ter inspiratie voor iedereen die graag haakt. Wil je meer zien van JOC Creaties? Kijk dan op www.jocreaties.nl

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag